søndag 1. februar 2009

Ulltøfler

Her har jeg strikket ulltøfler som skal toves. Det er min kjære som er modell, og han er str. 43! Litt store, men det skal jo bli mindre.

Hadde riktig nok ikke tenkt meg at de skulle bli så mye mindre *lol*. Her er Nina (10 år) modell, hun er str 37! De måtte strekkes endel før hun passet dem, så tovinga må nok justeres til neste runde. De ble imidlertid veldig myke og fine, så det er bare å prøve igjen.

Modell: idena, nr 178
Garn: Toppull fra Sandnes
Pinne: nr.6

3 kommentarer:

Hanne Line sa...

Oi! :-) Hehe, ja det er sånn som kan skje når man tover... Alltid like spennende å se hva som ligger i maskina etter toving :-)

Men syns de tøflene ble kjempefine da! Og tovinga ble flott, selv om de krypma mye. Sikkert varme og deilige :-)

Lise sa...

Deilig med tova tøfler. "Tøfler" rundt i sånne daglig jeg. :o)

Men vedr toving; jeg så at du skrev en kommentar en plass om at toving må gjøres på min 50 grader. Jeg tover aldri på mer enn 40, og tar det heller en runde til om garnet tover lite. Har dårlig erfaring med varmere vann.

Unknown sa...

Husket det med temperaturen etter vasken. Hadde engang ett par votter i koksgrått som jeg nesten måtte koke. Hadde dem i maskinen minst 3 ganger og begynte på 40, men vet at den fargen er litt verre å tove. Skal ta det roligere neste gang :-)