torsdag 27. mai 2010

Småfrossen lillesøster


Lillesøster er alltid der

Lillesøster dilter etter
Lillesøster er meg kjær
Lillesøster vil jeg ikke vært foruten...




Når da lillesøster fryser, og ikke kan strikke så godt, må man jo trø til.
På en shoppingrunde for leeeenge siden fant vi dette garnet, Plumet fra Rauma Garn. Florlett og tynt som en liten sky. Mønsteret ble kalt spindelvev, og det lignet jammen også på det. Skjerfet ble pausearbeidet inn i mellom all bunad-jobbingen. Jeg brukte bare ett nøste og det ble nok litt bredere og kortere enn jeg hadde tenkt. Har ett nøste til i brunt, men da skal jeg gjøre det bare halvparten så bredt slik at det blir lengre. Tenkte det ville være fint å lage "Mette-Marit"-knute på det.

Uansett så falt det i smak hos lillesøster, og da var målet nådd 
;-)

1 kommentar:

Inga sa...

Så snill storesøster du er da! Skjerfet ble flott. Likte fargen :-)