fredag 30. oktober 2009

Nå er det gjort...


Auuu!!!

Ja, nå er det gjort, og æ må få si det en gang til: AUUU!

Jeg er sykepleier og har etterhvert satt mine spor på pasienter. Forståelsesfull har jeg forklart etter beste evne at "dette må dessverre gjøres sånn"! Med stor konsentrasjon og blikket festet på armen, låret eller endog på selveste rumpa har jeg siktet meg inn et passende punkt.

Av og til treffer man rett på en nerve, og jeg må innrømme at jeg gjør et lite hopp sammen med pasienten. Skjønner godt at det ikke er noe å trakte etter.




Så hender det en sjelden gang at pasienten sier: "neimen, så flink du var, kjente ingenting jeg". Da er pasientens fornøyde smil den beste belønning.

Men i dag fikk jeg svine-influensa-vaksinen. Lett anspent brettet jeg opp ermet, og holdt pusten mens stikket kom. Føltes nesten som det skjedde i sakte film! Hørte sykepleieren si: "noen synes at den svir litt"!
HVA, LITT! Det svir veldig!!!

OK, jeg innrømmer det, det er adskillig mer gøy å sette sprøyter enn å få dem!

Så her sitter jeg, og armen min er sår og litt hoven på innstikksstedet. Det er litt synd på meg, ikke sant! Tror jeg skal lage meg en kopp med noe godt i, viktig å ikke overbelaste armen...

Riktig god helg ;-)


3 kommentarer:

Hanne Line sa...

Det er lov å bedrive selv-trøsting med noe godt i koppen... Har ikke tatt vaksina enda, men lurer på om jeg ikke kan finne på noe som gjør meg kvalifisert til selv-trøsting med noe godt jeg også...?

God helg, vennen!

Har du forresten begynt i full jobb igjen? Fant du konvolutten fra meg i hylla di?

STEINKJERRINGA sa...

Trodde det bare var jeg som var pingle. Jeg tok grisesprøyta i forrige uke, men har ikke merket noe til den. Jeg er i risikogruppa, visstnok.. En kopp med noe godt i passer alltid!

Lovise sa...

Heh....stakkars deg. Jeg ble også stukket for noen dager siden,- vi helsepersonell må jo bare stå på og holde oss friske, ja:)
Takk for at du var med på konkurransen min:)