torsdag 29. oktober 2009

Duppeditter og sånt



De fleste som kjenner meg har til nå skjønt at jeg elsker duppeditter, enten det nå er på kjøkkenet, på syrommet eller tekniske saker som denne iPod'en. Det sies jo at vi mennesker lager oss behov, slik at vi kan skaffe oss mange (unødvendige?) ting. Vel, jeg har da overbevist meg selv om at en iPod er veldig kjekk å ha...Stor lagringskapasitet, hele musikkbiblioteket, wifi-løsning...ja, som du skjønner har jeg tenkt ut mange mulige behov ;-)

Stor var min glede da jeg åpnet en pakke til bursdagen min i sommer, og der lå en skinnende blank iPod Touch inngravert med mitt kallenavn. Jeg gikk og gliste i flere dager, som en liten gutt som har fått sin første traktor. Nå har det gått en stund, og jeg har vent meg godt til den. Jeg elsker musikk og har det alltid på når jeg er på syrommet. Får jo ristet av litt rust av sangstemmen når gamle klassikere jomer ut av høytaleren, riktignok uten andre tilhørere.

Av og til kommer ikke søvnen like lett, da er det veldig kjekt å kunne ligge å høre på yndlingsballadene, og sette spilleren på timer slik at den slår seg av automatisk. Ja, sa jeg ikke at den var kjekk :-)
Fjortisen har også sniklånt den av og til...

Jeg liker også å lese, men tiden strekker ikke helt til. Jada, der kan nok ikke iPod'en hjelpe meg. Så tanken min er å få lagt inn en lydbok etterhvert. Se der kom den til nytte igjen ;-)
Den siste tiden har jeg dog slitt med et kjempe problem. Det tærte såpass på tolmodigheten min at jeg var på nippet til å gi opp iPod'ens fortreffeligheter.
PC'en slo seg helt av hver gang den kom i kontakt med iPod'en!!! Jeg begynte nesten å tro at PC'en demonstrerte sin motstand mot Apple!

Som de fleste vet kan man bare ha iPod'en tikoblet til en fast PC hvor man får oppdatert programvaren etc (dette er den største ulempen med Apple!)
Jeg koblet den til andre maskiner her, men kunne bare hente filer derfra, ikke gjøre oppdateringer.

Igår kom vendepunktet, jeg måtte ty til hjelp fra en fjortenåring! En av mine gode venninner har en gutt som har over middels med kunnskap om dette, og sendte meg en sms med bruksanvisning om hva jeg måtte gjøre.
Og det funka! Jeg ble like lykkelig som den dagen jeg fikk den. Nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal takle dette, for det er jo utvilsomt et varsel om at jeg begynner å blir gammel...eller...Jeg kan jo her også prøve meg på noen vel-argumenterte unnskyldninger.
Nei, det er nok bare å innse det, jeg begynner å bli en gammel liten kone som liker å sitte med håndarbeidet mitt i fanget med musikken godt plantet i ørene

Tusen takk E.
Nå vet jeg hvor jeg skulle ringe etter hjelp neste gang.

Ha en fin dag!

6 kommentarer:

Hanne Line sa...

Så bra at du er fornøyd med iPod'en din! Jeg går og ønsker meg ny iPod (en original en, som FUNKER), men klarer ikke helt bestemme meg for hvilken type jeg ønsker meg... Nano, Touch, eller den svære Classic... Syns jo Touch'en er så stilig, men hvorfor ikke kjøpe seg iPhone da? (Men tror ikke jeg har lyst på iPhone da...)

Tror jeg heller mot at jeg ønsker meg en iPod Touch jeg også... Er jo ikke så lenge til jul...*ønske-ønske-ønske*

Timotei sa...

Men så bra at du "fant" meg igjen! Klart du kan linke til meg, linker til deg jeg også :)

SNILLPIKE♥ sa...

Godt å ha god hjelp når en trenger det. Fin helg til deg.

Lise sa...

He he, godt fjortisen kunne være til nytte. Ja, vi blir nok "gamle" og utdaterte raskere enn våre foreldre ble. Det er ikke lenge siden mine dataferdigheter var bedre enn ungenes, men nå går fjortisen meg en høy gang. Og snart kommer vel åtteåringen etter...

flisa sa...

Best å holde seg inne med ungdommen, ja. All denne dataen og greier....ikke lett å forstå seg på.
Ha ei fin helg!

Anonym sa...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....