torsdag 15. juli 2010

Hipp, hipp hurrraaaa!


Idag er det som julaften, bursdag og 17.mai på èn gang!
For første gang har jeg fått meg pc, og hvilken skjønnhet!
Nå skal det sies at den gamle laptop'n her i huset har gjort en solid jobb, men ingenting blir så fort utslitt som elektronikk. Det har vært 4 hardtjobbende år for den, og den viser tegn til å ville takke for seg. Klok av skade har vi tømt den for viktige filer, så nå er den mest leketøy.
Med stadig voksende barn og mange ulike interesser, har vi investert i en litt tyngre maskin. Som sin forgjenger er det en Acer Aspire, og dette er 5741G. Masse flott bokstaver og benevnelser, vi får se om den lever opp til forventningene. Maskinen ble kjøpt på nett fra Komplett, selvfølgelig litt billigere enn butikk.


Nå er det ikke bare min store interesse for blogging, og ellers tekniske duppeditter som er årsak til dette innkjøpet. I august begynner et nytt liv for meg, jeg blir student igjen!
Etter 5 år som sykepleier har jeg valgt å ta ett nytt steg videre og begynner på videreutdanning i operasjonssykepleie. Familien har gitt meg sin velsignelse, og de ler nok litt av meg for jeg er nesten som en 1.klassing igjen. Blir litt skummelt å sette seg på skolebenken igjen, og de andre er sikkert kjempeskumle! ;-)
Tidligere erfaringer har vel vist at de andre er akkurat som meg, litt skremt, veldig nysgjerrig, og veldig spent. Det blir iallefall 1,5 år med noe helt annet. Så da er det greit å ha orden i sakene. Med ny pc på plass, første boka kjøpt inn og innbetalt semesteravgift er jeg klar...

Men jeg klarer nok ikke å la være å drive med håndarbeid. Har uansett en ny bestilling på bunad, samt ett par gaveprosjekt på gang. Så det blir kanskje ikke like hyppig blogging, men litt må jeg jo følge med.

Nå nærmer helga seg, og dette er siste ferieuke for meg. Håper det blir litt bedre vær, ellers blir jeg nok sittende å "leke" med pc'n ;-)

Tuddelu ;-)

2 kommentarer:

Hanne Line sa...

GRATULERER med både ny pc, og med valget om å bli student igjen!
Operasjonen er heldig å få deg som medsøster om noen år! Er sikker på at du surfer inn denne utdanninga med GLANS!!

Det blir spennende å følge deg fremover! FLINKA!!

Inga sa...

Gratulerer med ny pc! Og lykke til med studier. Jeg skal også studere, men har ikkebestemt meg for hvilket fag jeg skal ta ennå.

Ha ei god helg! :o)